Alla inlägg den 4 september 2009

Av Ida - 4 september 2009 19:05

Äntligen! Det här är bästa stunden på hela veckan tycker jag- Fredagkväll.

Hela helgen framför sej!

Det gick bra för Alvis idag med, men de är ju helt klart en tröttid på morron det där.. tar ett tag att vänja av vid gamla rutiner- hon ha ju vilat kring 8 varje morron här i sommar.

Ha fått städat här idag i alla fall, men det var inte de lättaste idag för ungarna ha praktiskt taget hängt på mej i varsitt ben hela dan känns det som.

Blev handla lite gotta på Maxi förut sen ha vi bara varit hemma, lagt barnen nu och tänt massa ljus *mys när det börjar bli mörkt på kvällarna*


Måste bara bjuda på nå härliga Saga-citat vi fått här i dagarna, ni skulle höra henne alltså *hahaha*

När vi gick till dagis med Saga i måndags var Alva tröttis o lite gnällig, då kläcker hon ur sej: "Alva nu får du sluta, jag vill inte nån gnällunge på mitt dagis idag nu! Det får man inte va där... så de så!" :D

(Det är mycket "så de så" nu, antar att nån kompis på dagis tillägger det ofta =)

Å idag när jag städade o plockade undan i hennes rum tog jag på dockskåps-pappan hans byxor (verkligen ingen får behålla kläderna här =)

och sa till Saga att nu får dem inte ta av hans byxor nån fler gång för dem är bara ihop limmad och kommer gå sönder i så fall.

"Okej, men du ha sett papparumpan nu du å då mamma?" Ungefär som att titta ordentligt på den då om han aldrig ska få av byxorna igen *hahahaha*

Unge! Ja det är inte få gånger man får dra på munnen när hon säger nått tok. Sen missar man väl hälften också för man bara stänger av då munnen går i ett hela dagarna(!)


Kommer några fredagsbilder


Vackra sagan ikväll!



Mina bästa hjärtan <3


Fredagsmys!

Av Ida - 4 september 2009 06:42

Äntligen snart helg! Å en helt ledig sådan. Nästa helg jobbar Stefan lördagen igen sen har jag klädparty på söndagkväll så den helgen rinner nog förbi :)

Misstänker att barnen håller på att bli förkylda... otippat efter Sagas 1 och Alvas ½ vecka på dagis liksom. Det värsta är att när våra barn får feber är det inte över 1-2 dar heller, utan ALLTID utan undantag minst 4-5 dagar. Vore inte alls kul att måsta avbtyta Alvas inskolning nu.. men men, nu ska vi inte dra några förhastade slutsatser, men grinigt o snornäsor har vi...


Ha sovit rätt gott inatt. Fias pappa Håkan sa alltid att man sov gott när det regnar och det måste stämma på mej o barnen iaf *skönt*

Nu ska jag göra ett nytt försök o få Alva äta vällingen. Den protesterar hon för övrigt bara mot när hon är sjukis :/


Skrivs mer sen!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Skoj att veta, du som tittar in- känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards