Alla inlägg under juli 2009

Av Ida - 31 juli 2009 19:14

Nu ligger båda barnen, jag ha lagt in kort och fått kort av Johanna från gårdagen, så här kommer några!


Trodde jag skulle hitta nått att ha på mej på mammas 50-års fest imorrn när vi va och rännde idag- men icke. Är på jeanskjol-jakt. Hittade en skitfin på HM men såklart ingen strl. *blää*

Nu är jag gräsänka då Stefan fiskar, så ska faktisk mula lite karra själv här hemma :)



Spexar-Saga på Albert & Herberts parkering



Ramlat och slagit sej mitt i leken



Polarna (små tanterna våra =)



Thea och Saga åker på axlar



Finaste Johanna med sina småhjärtan



Gla-Alvisen på café


Av Ida - 31 juli 2009 07:25

Vi hade det kanonmysigt igår i Hudik! Kul att se en ny stad för en dag.
Shoppade lite småsaker mest, på Albert och herbert och Dollar store. Annars kikade vi på stan och fiskebodarna nere vid hamnen. Åt och fikade- mådde gott :) Bilder kommer senare.


Grått idag ute.. Fast rätt skönt med tanke på våran ränna-ärenden-dag idag. Staden och Birsta, bank och apotek- you name it! Fast jag gillar det :)

Händer det saker varje dag är barnen inte rastlösa. Vad ska vi göra hela dagarna nu när Stefan börjar jobba :( Saga ha sommarlov exakt 1 månad till idag och Alvas inskolning börjar 2:a Sep. Innan det ska vi dit på middag för alla "nya" barn med föräldrar. Har lovat Saga att vi ska gå och hälsa på också nån Fm. då dem är ute. Så hon inte glömmer och helt kommer av sej..


Nu ska jag duka fram frulle här.


Ha en trevlig fredag allihopa!

Av Ida - 30 juli 2009 08:16

Japp, vi ha faktiskt gjort saker varje dag på Stefans 2 veckors semester och det är såå skönt!

Idag drar vi med Johanna Marcus Thea Mille Malin Melvin och Tobbe ner till glada Hudik :9 Ska bli mys och solen strålar!

Tyvärr hade karamell fabriken stängt :( Då blev jag sur..


Slänger in ett par pics idag med.



Det ska börjas i tid, väska och vagn ;)



Testar nya jarran



Av Ida - 29 juli 2009 18:51

Idag på förmiddagen tog vi bilen och styrde mot Skatan.

Det är så fint där med sjöbodar, kanonfint och mysigt café/glassbar med tok trevliga ägare! Vi köpte glass först och sen tipsade tjejen där om en badstrand, NÅN ville ju känna på vattnet :)

Där var vi ensamma och det var såå fint! Tyvärr hade vi inga badkläder, men största fröken badade ändå hon- med klänningen på (av misstag först, men då var det ju bara att bada på =) "Jaaa, nu är jag ju som Pippi!" säger hon då!


Vi köpte en rökt sik i en sjöbod och for sen vidare till Galtström där vi åt god lunch för samma peng som det blir för alla oss på donken! Då kan man snacka om att Donken ha blivit dyr o den här goda o mysiga lunchen billig för det man fick!

Med 2 trötta barn som slocknade i bilen så for vi till mormor och morfar som varit borta med husbussen 1 vecka. Som barnen längtar efter dem :)

Så hade de med sej en Jättefin stor ljuslykta som ska hänga till oss i förlovningspresse :) Gullig dem.


Nu ska jag snart avsluta dagen med en kvällskopp i Klingsta hos Jossis!

Bju på dagsfärska bilder :)


Här har fröken H ramlat i då hon kände på vattnet med fötterna :)

 Då är det ju bara att bada på!



Gla´-Hulda!



Far och dotter.



Mor och dotter.

Av Ida - 28 juli 2009 22:13

I know, vi är nå riktiga pensisar här hemma. Men ska man upp omkring 2-3 ggr per natt (som det numer är med Alva) och ha morron före 06, så är man inte piggare kl. 22:00, semester eller inte! Tyvärr :/ Önskar verkligen jag orkade sitta vaken halva natta ibland.

Vi ha fått sota för Sagas rutin-rubbning igår iaf. *suck* vilken dag(!)

Men nu sover dem sött och jag tänkte göra desamma. Härtat ska se nå Ultimate fighting han *gäsp*


Fick iaf. morron fika-sällis och blev klippt idag :) Johanna och Malin med små pöjkar kom hit. Såå skönt att fått bort nå kilo hår känns det som! Ha ju som liiite att ta av.


Näe- sängen då

Nighty nighty


Av Ida - 28 juli 2009 11:23

Här kommer lite bilder från gårdagen.



Alvisen- då vi stannade på vägen ner o fikade.



Weeehooo! Erica o jag åker en scary-karusell!! :)



Snurr snurr och högt högt!



Lunchdax!



Saga & Amilia kör bil



Av Ida - 27 juli 2009 22:08

Hemma efter en toppendag på alla vis!

Åkt massa bil, fikat, ätit, åkt karuseller i mängder, skrattat och haft skoj! Nu är vi trööötta.

Sagan är ju totalt hopplös när hon är trött och grinade/gnällde/skrek hela vägen hem, till det var typ 5 mil kvar *suck* DÅ somnade hon.. Det märks ännu en gång att all vaken tid för barnen efter 19 bara är SKIT i vår familj!


Men nu sover damerna igen och mitt stora hjärta är så galen att han tog sina spön och for till fiske han.

Jag- jag ska slänga mej i min säääng!


Bilder får ni se imöra, dem som vill :)

Gonatt!

Av Ida - 26 juli 2009 20:15

Senbloggning för mej idag å :) Brukar ju lyckas klämma in en morron bloggis!

Idag ha vi mest åkt runt i bilen faktiskt. Till Birsta o till Klingsta, till Birsta igen för att inse att vi glömt vagnen hos Jossan o bror :/ Men ingen var gladare än Alva för det, som fick knata på helt själv i affärerna :D


Handlade det sista inför morgondagens picknick på Furuvik. Ska bli så mysigt att fara dit imorrn, Saga kommer va som galen på karusellerna!

Jag är inte sen att hänga på, de va ju riktig fart på kaffekopparna ifjol för 17 *hehe*

Kameran åker förstås med så jag bjuppar på nå bilder sen.


Nu ska jag mysa ner med min festman (haha =) i soffan här. Undrar just när Sagis tänkte stänga sina blå och ge upp för dagen, klarvaken i sängen än *suck*


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Skoj att veta, du som tittar in- känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards