Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Kors i taket!

Av Ida - 19 maj 2010 10:59

Igår morse trodde jag inte mina ögon då jag vaknade o tittade på klockan- 06:30 (den tid som vi brukat kliva upp på vardagarna, jag är som en inställd klocka jämt) men båda ungarna sov!!?? Helt galet! Var tvungen att ruska på Stefan "Duu, klockan är halv 7 o ungarna sooover!!" Nu hade ju jag vart in till Alva 2 ggr på natten, men ändå, allt är bättre än att ha morron 05!

Imorse va de inte fullt såå bra, men Saga vaknade först- strax före 06 o så väckte hon Alva antar jag, men det tar sej! Kanske beror på att man är ute större delen av dagarna nu   


Nu ha jag kommit hem från en morronkopp hos Anki och hunnit hänga tvätten och ska väl snart gå till dagis och hämta mina troll igen! Erica och Amilia kommer på en fika sen så vi får nått att göra idag i regnvädret! *gillas*

Ikväll ska jag på tjejfika hos Johanna! Blir mys det, känner att ja är i behov av lite egentid å.


Ha en bra Onsdag trots regnet och mörkret!

 
 
madde

madde

19 maj 2010 19:50

heeej :) japp, brevet ligger hos min mamma, men tror ochså jag har marika.:) var iaf hon som ringde mig :) japp skojj ska det bli!
men jag gruvar mig för min lilla flicka:( hade verkligen inte planerat att börja jobba nu :( men jobben växer ju inte på träd,så känns inte som man ville tacka nej! :)
vi måste ju testa och se hur det går..funkar det inte så är de ju inte mkt att göra..men jag hoppas hoppas verkligen det :(
är så rädd att ella kommer bli arg på mig och vara ledsen.. jag är ju världens böligaste person ochså :(
hur har du haft med dagis å sånt?
eller bli ju 1år i juni, men vi funderar på att sätta hon i augusti eller nått?
kram på dig

http://www.madeleinesophie.blogg.se

 
Ingen bild

mamma

19 maj 2010 20:31

En sak ska du veta, att du om nån är värd all egentid du tar!!! Kanske bjuder hem er alla på middag på söndag, vi får se :-). Men ser fram emot lördag då vi ska ha kul

 
madde

madde

20 maj 2010 11:57

Jaaa jag tror ochså det är så..man är nog mer orolig än vad man behöver.. dock är ella väldigt aktiv och nyfiken så jag tror det kommer gå bra..dock är hon mammig ochså:S vi får testa och se hur det kommer gå.
har ansökt om dagis idag! tog från augusti! då blir hon 14mån! så vi testar då och ser hur det går..
NU under denna tid innan så kommer min mamma,svärmor hjälpa till :) och sen ska albin försöka att få vara ledig fredagar och vara hemma med ella då. kommer blir stressig och körigt..men vi testar..vem vet..kanske kommer gå galant :)
det är dom här första 4 veckorna de kommer va jobbigast ( när utbildninge är ) just för att de blir sååå sena dagar..jag kommer hem,ella äter sen ska ju hon i princip sova. kommer ju knappt hinna se henne ju :(
men vi får försöka klara 1 månad!!!
sen när vi får schema så blir det ju varierande tider,och då blir det sköare :) så får jag mer tid med henne.


jag hoppas ochså på att vi får scheman i tid!! så man kan planera.!!!
har ju tidigare jobbat med samma fasst på telenor..så de kommer ju underlätta..:)

http://www.madeleinesophie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 december 2012 19:15

Lååångt mellan gångerna här. Vet liksom inte vartiden tar vägen.. Jobba, hämta barn, middag och natti natti. Helgerna springer ju förbi och just nu är tillvaron kanske lite extra mycket indelat i veckor för vår tid här- Vi väntar nämligen tillöknin...

Av Ida - 29 september 2012 19:30

Mina vänner- Lovade er ju fler bilder från bröllopet. Här kommer några              Finaste underbara ungar!          Alla bröder :)     Underbara familj!         Min galet snygga "Dressman" man                  Mi...

Av Ida - 22 juli 2012 14:02

Så var man då fru Hulinder   Det är svårt att beskriva den där Lördagen i ord. En av de lyckligaste dagarna i vårt liv, helt klart! Fjärilarna som infann sig i magen ska man inte tala om, när kyrkklockorna ringde innan dörrarna skulle öppnas i kyrkan...

Av Ida - 13 juni 2012 22:09

Insåg precis att jag inte bjudit er på min galna möhippa som mina underbara vänner bjöd mig på den 5 Maj! Jag misstänkte ingenting just den här morgonen, men jag hade ju fått ett brev på posten ett par veckor innan att det var dax att packa väskan-...

Av Ida - 13 maj 2012 17:02

Våra fina sessor har fyllt år! Vi, hela familjen fyller år inom loppet av 2 månader (!) Det är galet! Tänkte bjuppa på lite bilder på de finaste jag har        Sagas dag 22 April!       Såhär glad blir man när man ääntligen får Trassel-...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Skoj att veta, du som tittar in- känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards