Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Sagas frisörsalong?

Av Ida - 2 april 2010 17:57

Imorse klev jag upp o gjorde välling som vanligt, barnen låg i varsin soffa o kollade Bompa i vanlig ordning osså går jag o lägger mej igen. Man lyckas ju aldrig somna om den där stunden, men de är mycket värt att få mysa lite till!

Efter vi klivit upp o plockat lite så ser jag nått hårigt sticka fram under skänken i vardagsrummet(!?) Jaha! E N  M A S S A  hår.. Ljust, alltså hade Saga varit framme o klippt sej själv *suck* Då pratar jag med Saga o säger att sådär gör man inte med håret å det vet hon! "Å här  mamma..." kryper det fram ur henne- Alltså en mörk hårhög- Alvas! När jag såg de o tittade på Alva så inser jag ju att hon ha blivit rejält klippt *hehe* Men hon kanske ska bli frisör när hon blir stor för hon hade tagit ungefär lika mycket på samma sida!   


Efter Alvas sovning drog vi oss mot Stefans mormor & morfar. Där va hans 2 mostrar och kusin oxå. Vi fikade och sedan fick tjejerna födelsedagspresenter- i förväg då dem inte kommer kunna komma då dem fyller. Vilken fest liksom! Saga fick barbie, barbiekläder o Hello kitty badskumm och Alva fick en STOR gosse hund, dockkläder och byggklossar!

2 trötta tjejer som busat järnet slocknade i bilen hem. Passade på att åka på videoteket o "lyx-hyra" film, finns ju betydligt mycket mer än på Ica!

Blev nya Wallander, en till som jag inte minns namnet på och Askungen   


Tänkte skriva att jag ska gå o tända lite ljus o mysa ner i soffan, men inser nu att solen skiner fortfarande så ljusen gör nog inte sitt bästa ännu!

Inte att förglömma så ska jag ju göra barnas påskägg o gömma dem under deras sängar eller täcke senare å.

 
 
sara

sara

2 april 2010 18:15

heej! glad påsk! jag tycker du har en bra blogg. var här för att skaffa fler läsare. om du vill kan du järna läsa min blogg. en om du är jätte snäll kan du länka den eller bara skriva om den.

http://www.saralovejudo.bloggplatsen.se

 
Jennie & Grodan

Jennie & Grodan

2 april 2010 19:57

Hahahaha. Busfrö!!! Henke klippte ju mig då vi var liten. Tror vi var i Sagas & Alvas ålder :D han däremot klippte väääääldigt ojämnt. Tur att han blev montör och inte frisör....

http://jenniesvensson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 december 2012 19:15

Lååångt mellan gångerna här. Vet liksom inte vartiden tar vägen.. Jobba, hämta barn, middag och natti natti. Helgerna springer ju förbi och just nu är tillvaron kanske lite extra mycket indelat i veckor för vår tid här- Vi väntar nämligen tillöknin...

Av Ida - 29 september 2012 19:30

Mina vänner- Lovade er ju fler bilder från bröllopet. Här kommer några              Finaste underbara ungar!          Alla bröder :)     Underbara familj!         Min galet snygga "Dressman" man                  Mi...

Av Ida - 22 juli 2012 14:02

Så var man då fru Hulinder   Det är svårt att beskriva den där Lördagen i ord. En av de lyckligaste dagarna i vårt liv, helt klart! Fjärilarna som infann sig i magen ska man inte tala om, när kyrkklockorna ringde innan dörrarna skulle öppnas i kyrkan...

Av Ida - 13 juni 2012 22:09

Insåg precis att jag inte bjudit er på min galna möhippa som mina underbara vänner bjöd mig på den 5 Maj! Jag misstänkte ingenting just den här morgonen, men jag hade ju fått ett brev på posten ett par veckor innan att det var dax att packa väskan-...

Av Ida - 13 maj 2012 17:02

Våra fina sessor har fyllt år! Vi, hela familjen fyller år inom loppet av 2 månader (!) Det är galet! Tänkte bjuppa på lite bilder på de finaste jag har        Sagas dag 22 April!       Såhär glad blir man när man ääntligen får Trassel-...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Skoj att veta, du som tittar in- känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards