Alla inlägg den 5 april 2010

Av Ida - 5 april 2010 09:31

Det är väl ingen hemlis, men jag har inte skrivit om de i bloggen bara. Skrev in mej på viktklubb i slutet på Feb. Sedan dess ha jag gått ner lite mer än 4 kg och jag är stolt! Va inte i behov att gå ner i vikt enligt BMI o allt sånt, men kanske några "trivsel kilon" som dem skrev på viktktklubb- för att trivas med mej själv!

Det är ju underbart att kläder känns större och man ser att "handtagen" i sidan är på väg bort! Jag har aldrig tidigare "bantat" eller medvetet gått ner i vikt förr. Efter barnen har ja gått ner bra, men ja Det finns alltid saker att förbättra.

Blev glad imorse då ja ställde mej på vågen o nästan inte tordes titta eftersom detta ha varit en unnarhelg med gotta och dricka! Men de va lite - idag med!   


Alva fick en rejäl allergichok nyss å! Jag bakade kladdkakemuffins och det ha aldrig förr visat sej på henne bara av att va i samma rum  av sånt hon inte kan äta. Men Saga råkade knäcka ett ägg på diskbänken å där stod Alva sen o tittade på-det började runt munnen, rödfläckig o vita prickar. Sedan kliar hon som 17 och plötsligt är hon fläckig i hela ansiktet, nacken o hals   lillfia våran. Man vet (eller då hon tidigare reagerat har de gjort det...) att de lägger sej, men hjälp va rädd man blir!

Nu ha Stefan åkt på jobbet o senare blir det Birsta för oss med Johanna och barna. Innan de ska vi ta en kopp med Anki, My och Thilda då Alva sover.


Ha en skön Måndag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Skoj att veta, du som tittar in- känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards