Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Våginhandling, föräldramöte och morronträning..

Av Ida - 4 mars 2010 07:21

Igår blev det som sagt handling då. Kändes skönt att handla så vi har 7 dagars middagar klar, förhoppningsvis utan att behöva komplettera med något!

Blev ett stopp på Media markt för min del och inhandla en digital badrumsvåg oxå. Efter att blivit inspirerad hos Anna :) Har bara haft en skitvåg från ikea som är typ 100 år tidigare och inte ens digital. Nu köpte jag den billigaste jag hittade för 299:- o när jag kom hem visar det sej att den trots de "billiga" priset visar muskelmassa, fett osv. Om man vill *kanon* Trodde dem gick lös på betydligt mycket mer.


På kvällen traskade jag iväg på föräldramöte. Jag kommer på mej själv varje gång jag sitter där o lyssnar, vilken jäkla tur vi har" Lövhyddan är utan tvekan bästa förskolan. Kan faktiskt hissa den till skyarna, pedagorgerna (fröknarna som vi säger ;) är helt suveräna, verksamheten o alla deras mål och hur dem jobbar! Kan inte sägas för många gånger. Lövhyddan har ofta andra förskolor på studiebesök och nu hade politiker tydigen varit där och fått inspiration *kul*

Kan bara varmt varmt rekomendera om nån funderar på en föskola i Granloholm!

Visst ha vi varit missnöjd ibland, Alva ha fått fel mat osv. men det är ju tyvärr sånt som kan (men inte får förstås) hända var som helst. Det ha aldrig hänt sen sist iaf. Barnen är så självständiga då dem själva får välja vad dem vill jobba med och hämta o plocka undan själva, barnen ses som kompetenta och får såklart hjälp om de behövs. Toppen tycker jag! Dem är ju toknöjd då dem själva får känna sej stor o duktig. Gick med värme i hjärtat därifrån och avdelning Gul- där Alva går för dem minsta är verkligen den härligaste/mysigaste avdelningen på hela dagis, de tyckte jag då Saga gick där med.


Annars idag blir det nog en morronträning för min del. Har bilen idag och då tänkte jag smita på friskis då barnen är på dagis. Kan nog va rätt lugnt och skönt där på morron skulle jag tro?!


Nu ha jag 2 ruffsiga pyjamastroll som jag ska ta fram kläder åt!

 
 
Alexandra

Alexandra

4 mars 2010 07:48

Vi tänkte nog försöka hitta ett radhus i Granlomholm när vi kommer upp i väntan på Huset och dagis måste vi ju också ha då förstås. bra med tips =)

http://mudjur.blogg.se

 
Ingen bild

Anna K

4 mars 2010 20:20

Här ser jag ju att du köpt våg, missade detta inlägget! Känner precis likadant som du angående dagis, våra dagis är väldigt lika! Jobbar på precis samma sätt, har oxå grupper på studiebesök, var först i kommunen med att fullt ut köra reggio emilia....toppen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 december 2012 19:15

Lååångt mellan gångerna här. Vet liksom inte vartiden tar vägen.. Jobba, hämta barn, middag och natti natti. Helgerna springer ju förbi och just nu är tillvaron kanske lite extra mycket indelat i veckor för vår tid här- Vi väntar nämligen tillöknin...

Av Ida - 29 september 2012 19:30

Mina vänner- Lovade er ju fler bilder från bröllopet. Här kommer några              Finaste underbara ungar!          Alla bröder :)     Underbara familj!         Min galet snygga "Dressman" man                  Mi...

Av Ida - 22 juli 2012 14:02

Så var man då fru Hulinder   Det är svårt att beskriva den där Lördagen i ord. En av de lyckligaste dagarna i vårt liv, helt klart! Fjärilarna som infann sig i magen ska man inte tala om, när kyrkklockorna ringde innan dörrarna skulle öppnas i kyrkan...

Av Ida - 13 juni 2012 22:09

Insåg precis att jag inte bjudit er på min galna möhippa som mina underbara vänner bjöd mig på den 5 Maj! Jag misstänkte ingenting just den här morgonen, men jag hade ju fått ett brev på posten ett par veckor innan att det var dax att packa väskan-...

Av Ida - 13 maj 2012 17:02

Våra fina sessor har fyllt år! Vi, hela familjen fyller år inom loppet av 2 månader (!) Det är galet! Tänkte bjuppa på lite bilder på de finaste jag har        Sagas dag 22 April!       Såhär glad blir man när man ääntligen får Trassel-...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Skoj att veta, du som tittar in- känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards