Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Bye bye julen!

Av Ida - 6 januari 2010 18:57

Jaaa, nu är den borta så när som på ängeln i Sagas fönster (hon va inte redo att ta bort den ännu =) och julgranen. Den ska kastas ut i helgen den!

Städat o fejat här efter jobbet! Åh det är så skönt när de är gjort.

Stefan hämtade nya kartonger till julsakerna då den gamla gått sönder. Det blev barnens favoritplats i eftermiddag   

  

Bokstund

  

Saga bäddar ner sej!

  

"ska vi byta bok nu?"


Vi får skratta åt Alva varje dag nu! Hon är så jäkla rolig alltså. Förutom att vara en retsticka som det lyser bus av är hon nästan lika "pratig" som sin syster.

När vi satt i soffan allihopa efter middagen så tar hon fram hundvalpsögonen, lugnar sej till max- böjer ner huvet o säger med mjukaste rösten- "ja vill ha gooodis" Sen kunde hon inte hålla sej o skrattade åt sej själv. Upprepade det flera gånger och vi bara skrattade åt henne.

Samma sak härom dan, hon skulle hålla på sej o bara säga Nej om allt.

Stefan frågade massa saker- Ska vi kramas? Vill du sova? Vill du busa? Vill du ha godis? -NÄE! Och i samma stund kom hon på sej själ- "Åååh JOOOO! GÅÅDIS!"

Hon pratade även med mormor länge och väl på telefon i eftermiddag, hade långa utlägg om morfar o tomtar o allt va det var   Lillhulda!

Nya favorit ordet är "Oxå" de tillägger hon ofta nu. Även "dåå", Som imorse när vi åt frukost "Fåå ja macka dåå!?". Läskigt hur fort det går när hon surrar på som en tok!


Nu ska vi sno ihop matlådor till imorrn. Ja, jag har ju då fredag imorn- Men ack så fel...


 
 
Ingen bild

mamma

6 januari 2010 19:46

Jaa du, vad ska det bli av den lilla "Huldan"... Nu får du nog igen, :-))) Längtar till helgen när vi får rå om våra småhjärtan...Kram

 
Nina

Nina

6 januari 2010 21:57

Vi har också en liten pratkvarn här hemma! Häromdagen när vi åt sa han "Mamma! Jag är duktig att äta!" och idag när vi var och provade nya skor så pekar han på skorna han har på sig och säger "Tycker inte OM dom!"...det är så skoj att höra hur det bara bubblar ur dem i tid och otid.. :-)

http://ninamy.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

6 januari 2010 22:07

Ååh, lillfia! haha Hon surrar på hon.. :)

Vi måste ta en fika nån dag, gumsan.. Marcus jobbar sent till veckan så kom gärna på en kvällskopp :)

Kramen

http://smulan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna K

7 januari 2010 18:01

Jösses vad hon pratar! Vilmer sätter inte ens ihop två ord ännu! Skönt att julen är utstädad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 december 2012 19:15

Lååångt mellan gångerna här. Vet liksom inte vartiden tar vägen.. Jobba, hämta barn, middag och natti natti. Helgerna springer ju förbi och just nu är tillvaron kanske lite extra mycket indelat i veckor för vår tid här- Vi väntar nämligen tillöknin...

Av Ida - 29 september 2012 19:30

Mina vänner- Lovade er ju fler bilder från bröllopet. Här kommer några              Finaste underbara ungar!          Alla bröder :)     Underbara familj!         Min galet snygga "Dressman" man                  Mi...

Av Ida - 22 juli 2012 14:02

Så var man då fru Hulinder   Det är svårt att beskriva den där Lördagen i ord. En av de lyckligaste dagarna i vårt liv, helt klart! Fjärilarna som infann sig i magen ska man inte tala om, när kyrkklockorna ringde innan dörrarna skulle öppnas i kyrkan...

Av Ida - 13 juni 2012 22:09

Insåg precis att jag inte bjudit er på min galna möhippa som mina underbara vänner bjöd mig på den 5 Maj! Jag misstänkte ingenting just den här morgonen, men jag hade ju fått ett brev på posten ett par veckor innan att det var dax att packa väskan-...

Av Ida - 13 maj 2012 17:02

Våra fina sessor har fyllt år! Vi, hela familjen fyller år inom loppet av 2 månader (!) Det är galet! Tänkte bjuppa på lite bilder på de finaste jag har        Sagas dag 22 April!       Såhär glad blir man när man ääntligen får Trassel-...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Skoj att veta, du som tittar in- känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards