Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Ida - 15 februari 2010 15:42

Alvisen ha fortfarande feber. Eller inte för stunden, alvedonen lägger den för en stund, men sen stiger den igen..

Hon ropade "mamma, vill ha vatten!" typ 20 gånger på en timme då vi hade lagt oss igår. Vill inte låtabli att ge henne heller då hon ha så hög feber. Till slut ledsnade vi på att gå in dit och tog henne till oss. Då sov hon hyffsat iaf. När hon inte skulle ha vatten...


Efter Alvas sovning idag orkade jag inte med sjukgrin och en rastlös Saga, så då gick vi ut lite. Tog en tur på Ica, sen hade jag det jag gjorde utanför våran dörr och bro dessutom! Gubbarna som skottar av taken här i föreningen ringde på dörren kl. 08 o frågade om vi skulle ut nått inom närmsta timmarna. De skottade av vårt förrådstak här uppe o allt hamnade utanför dörren..

Jäääklar va tungt det va, dessutom nästan igenstans att slänga de när man skottade för att inte dumpa de mitt i gångvägen utanför vårt staket. Men men, grannen fick lite mindre utsikt i sitt köksfönster bara  (de va redan en höööög där som jag byggde på lite)  passar de inte kan man ge sej ut o skotta själv, vi ha trots allt gemensam ingång i grinden och uteplatsen o gräsmattan!

När ungarna lessnade på mej fick ja ge upp, få ta finputsningen sen. Här ha ju folk så välskottat att stenplattorna ska va framme förstår ni *haha* Då sopar dem. Ibland är det verkligen ett Svensson svensson område där den ene ska överträffa den andre!


Nu ska jag slänga in dagens 3:e masin med tvätt!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Skoj att veta, du som tittar in- känner du mig?
 Ja
 Nej
 Kompis till en kompis
 Bekant

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards